Gülsen Bal, Q21/MuseumsQuartier Wien’de

ARUCAD Sanat Fakültesi öğretim görevlilerimizden Gülsen Bal, 15-22 Kasım tarihleri ​​arasında Q21 / MuseumsQuartier Wien ile birlikte gerçekleştirilecek olan VIENNA ART WEEK 19 kapsamında “It never is!” sergisinin küratörlüğünü üstlendi. MuseumsQuartier, ‘hiçbir şeyin sınırlarının olmadığı’ dünyadaki çağdaş sanat ve kültür için en büyük komplekslerden biridir.

Gülsen Bal, bir arada yaşamın alternatif tülerini ve farklı etkileşimlerin anlayışını gerektiren siyasi hegmonyaları, küratörlüğünü üstlendiği It never is! çalışmasında çelişkili güçleri uzlaştırmak amacıyla incelemktedir. Buna ek olarak da Tim Brennan, Hera Büyüktaşçıyan, Igor Grubić ve Ibro Hasanović gibi sanatçıların eserlerine de yer vermektedir.

Vienna Manoeuvreis çoklu kısımlardan oluşan ve Günter Brus’un 1965 yılı tarihli eseri “Vienna Walk” ile Samuel Beckett’in 1966 yılında yazdığı kısa hikayesi Ping’e değinen bir gösterimdir. Tim Brennan’ın eseri, “Ping” öyküsünün yabancılaştırma, yerinden etme ve yolculuk gibi temaların yoğunlaştığı yeni bir yorumudur. Çalışma, sanatçının doğum yeri ve sanat yöntemlerine de ince fakat önemli bir dokunuş yapmaktadır. Brus ve Beckett’in çalışmaları Brennan’ın hamilelik ve doğum sürecini (1965 ve 1966) de kapsamaktadır. Daha da ötesi, yürümek ve yazmak Brennan’ın 30 yıllık meslek icrasının temel unsurlarıdır.

Hera Büyüktaşcıyan’ın eseri Neither on the Ground, nor in the Sky Bulunduğu ortam olan Yunanistan’dan koparılıp Almanya’ya taşınan Pergamon mihrabının tarihinden esinlenmiştir. Videoda köken, yer değişimi ve tarihin yeniden okunması gibi zamansız soruları irdelemek için mihrabın mozaiği fiziksel bir şekil almaktadır.

Igor Grubic eskilerin yerine geçecek olan yenilikleri, dünyamızı ve yaşamımızı kurnazca hayal ederek, incelemeleriyle bilinir. 2006 ile 2019 yılları arasında süren 13 yıllık çalışmalarını kapsayan “Traces of Disappearing in Three Acts” isimli eserini 58. Venedik Bienali sergisinde Hırvatistan ile tanıştırdı. Bu gösterimdeki eserlerinden olan East Side Story isimli videosu sırasıyla 2001 ve 2002’de Belgrad ve Zagreb’de eşcinsel katılımcıların Neo-Nazi gruplar tarafından maruz kaldığı sözel ve fiziksel tacizlere yer vermektedir. Grubic bazı dansçıların bu video görüntülerin bazı sahnelerini canlandırmasını sağlamıştır.

Ibro Hasanovic’in eseri Spectre ise ölüm, bozulma ve hafızamızın şimdiki zamanı lanetlemesi gibi konulara arabuluculuk yapar. Bu film Josip Broz Tito’nun temsili donanma yatı GALEB’de çekilmiştir. Yugoslav tarihinin şanlı sembollerinden olan bu yat şu an sıradan bir tershanede terk edilmiştir.

Ayrıntılı bilgi için : http://www.openspace-zkp.org/2013/en/events.php?y=2019&p=101

22 Kasım 2019